Onderbouwing, artikelen en bronnen

Ondanks dat het framework 'Leernetwerken in het sociaal domein' is gebaseerd op theorieën/modellen ontbreekt nog een goede onderbouwing op basis van praktijkgericht onderzoek. In deze factsheet worden de resultaten beschreven van een scoping review, waarbij de volgende vraag centraal staat: “In hoeverre kunnen we de elementen van het framework ‘Leernetwerken in het sociaal domein (LISO)’ onderbouwen aan de hand van praktijkgericht onderzoek?”

Factsheet scoping review

In deze factsheet introduceerden we het framework “Samen het sociaal domein verbeteren in leernetwerken”, speciaal ontwikkeld voor het opzetten en evalueren van organisatie-overstijgende leernetwerken.

Samen het sociaal domein verbeteren in Leernetwerken

Bronnen

  1. Botha,
  2. Carstens et al., (2009)
  3. Casebeer et al., (2009)
  4. Cotton (2013)
  5. Coughlan (2008)
  6. Dodd et al. (2019)
  7. Douglass & Klerman (2012)
  8. Farr & Ames (2008)
  9. Jones et al. (2019)
  10. Julien-Chinn & Lietz (2019)
  11. Kallio & Lappalainen (2015)
  12. McPheat & Butler (2014)
  13. Noyes et al. (2014)
  14. Robinson & Cottrell (2005)
  15. Rowley (2012)
  16. Salem (2002)
  17. Salveron et al. (2015)
  18. Shaikh et al. (2015)
  19. Tiyyagura et al. (2019)
  20. Valente et al. (2008)
  21. Wild et al. (2004)
  22. Kegler, M., Steckler, A., McLeroy, K., Malek, S. (1998b)
  23. Wolff, T. (2001, 2001b)
  24. Van der Klauw, D., Van den Broek, E. & Van Empelen, P. (2015)
  25. Butterfoss, F.D., Goodman, R.M. & Wandersman, A. (1993)
  26. Butterfoss, F.D. (2007)
  27. Butterfoss, F.D., Goodman, R.M. & Wandersman, A. (1996)
  28. Fawcett, S.B., Lewis, R.K., Paine-Andrews, A., Francisco, V.T., Williams, E.L., Copple, B. (1998)
  29. Florin, P., Mitchell, R., Stevenson, J. (1993)
  30. Goodman, R.M., Wheeler, F.C., Lee, P.R. (1995)
  31. Goodman, R M., Wandersman, A., Chinman, M., Imm, P., Morrissey, E. (1996)
  32. Kreuter, M., Lezin, N., Young, L. (2000)
  33. Wandersman, A., Valois, R., Ochs, L., De la Cruz, D.S., Adkins, E., Goodman, R.M. (1996)
  34. Jansen, E., Van der Pas, S. & Tilma, I. (2020)
  35. Pannebakker, N.M., Wallner, C., Kocken, P & Kuiper, C. (2019)
  36. Kuiper, C., Ter Beek, E., Pannebakker, F. & Van Harten, L. (2018)
  37. Boogaard, M., Schenke, W., Van Schaik, P., & Felix, C. (2017)
  38. Goes, L.C.M. (2010)
  39. Fleuren, M.A.H., Paulussen, T.G.W.M., Van Dommelen, P. & Van Buuren, S. (2014)
  40. Stoll, L., R. Bolam, A. McMahon, M. Wallace, & S. Thomas, (2006)
  41. Abigail, L.K.M. (2016)
  42. Seibert, S. (2014)
  43. Heemskerk, W. & Wallner, C. (2018)
  44. Wallner, C. (2018)
  45. Dingyloudi, F. & Strijbos, J.W. (2015)
  46. Kellogg, S., Booth, S. & Oliver, K. (2014)
  47. Wenger, E. (2011)
  48. Andriessen, A., Welbie, M. & Ganzevles, M. (2019)
  49. Chidambaram, L. & Bostrom, R. (1997)
  50. Nonaka, I., Takeuchi, H. (1995)
  51. Emmelot & Van Eck (2019)